søndag 2. august 2009

Høstens 10 store = 5 sommerfavoritter + 5 kjøligere varianter

  1. Striper - en av mine personlige favoritter. Tidløse sort/hvitstipete topp er knall fint til strikkejakke og ull-longs. Paljettbesatte striper er høstens luksus utgave. Eller kanskje la en av høstens fin-inger bli et stripete skjerf.
  2. Chinos - både beige og grå bukser er superfint til høstens fargepalett og skinn. Jeg vil bruke min med ankelstøvletter, cardi og skinnjakke. Herrebuksa er en varmere variant.
  3. Skolett med åpen tå - har jeg ennå ikke fått investert i, men har store planer. På varme høstdager kan man bruke barfot med fin negllakk, og blir det kaldere, hiv på ull strømpisen.
  4. Bikerjakka - need I say more, virker som den varer evig. Sensommerens kuleste variant er kanskje den blå til Bik Bok og den grønne til Acne, begge i semsket skinn.
  5. Dyreprint - har vært 'på' enge nå. Sommerens zebra jumpsuit fra H&M ble solgt ut omtrent det første døgnet. For meg er dyreprint noe det kan bli for mye av, så for meg passer enkle ting som et skjerf eller en cardigan. Ballerinas kan og være superfine i leopard.
  6. Camelhårsjakke - i følge Vogue UK, og en hel rekke designere som viser dem høst/vinter09, er dette jakka og investere i. Camelfarge er egentlig en fin farge, men denne typen jakka føles litt for gammel for meg. Jeg går nok heller for en trenchcoat eller en litt stor, sort jakke.
  7. Pels - holder seg gjeldene i høst/vinter også. Og, det finnes jo ikke noe varmere å ha på seg. Je har en arvet pels, men sier høyt at jeg ville aldri kjøpt en ny pels! Lamme- og saueskinn er en fin variant, som er varm. Vestene er spesielt fine.
  8. Plomme, blåbær og blå drue - Gucci og Bottega Veneta viser disse fargene. Jeg synes at høsten ofte kommer med plommefarge. Jeg bruker ikke så mye av aquafargene, men liker en lite hint av lilla i antrekket. Har for eksempel lilla skinnhansker. Små hint passer for meg: som øyenskygge eller sko. Ellers så er blått en fin farge til sort, brun og grå.
  9. 80-talls power - har allerde vært med oss noe i sommer. Noen vil tilbake til 80-talls power woman a la this, men det er vel bedre å hente frem elementer. Skulderputer har jeg allerede nevt til det kjedsommelige, men det er det store 80-talls trikset. Den stramme siluetten er i fokus. Noe neon farger mikset med sort. Paljetter. Men, Keep It Classy.
  10. Sort - ikke helt ny informasjon, for høsten kommer alltid med sort, sort og sort, kanskje ispedd litt grått. Nagler passer til sort-looken. Gjerne DIY jakker eller armbånd. Geometriske little black dress er superaktull , og den lille sorte står og sterkt i 80-talls/rocke-trenden som herjer.

Ingen kommentarer: